14 aprilie 2007

Pana la acest ● ...... si dincolo

Sentimente de tristete, furie, “draci”..melancolie, resemnare, minimalizare….. neimplinire…sunt toate trairi umane, firesti…pana la un punct. Pana la acest punct● De aici in colo urmeaza sa-ti traiesti deplin viata si a te bucuri de ea……..

Cu ceva ani in urma, ca proaspata absloventa a facultatii de psihologie treceam si eu printr-o perioada in care frustrarea, si setimentul de neputinta, lipsa de speranta ca voi ajunge vreodata sa profesez psihologia ma chinuiau……finalizasem deja mare parte din formarea mea de hipnoterapeut, stiam din facultate cu ce se manaca terapiile cognitiv comportametale si putin NLP…….dar nu aveam nici cea mai vaga idee unde trebuie sa ajung, ce sa fac cu ele…..unde? Pana intr-o zi decisiva cand am hotarat ca numai suport…● o zi in care mi-am recunoscut ca daca voi continua astfel voi voi obtine doar lacrimi si durere…. Dar implinirea viselor nicidecum. Mi-a luat o zi intreaga sa-mi fac o idee a valorilor si convingerilor care ma impiredicau si a celor care ma animau, sa-mi stabilesc obiective precise si cai de a le atinge…. Sa formez viziunea a ceea ce urma sa se intample: un psiholog pasionat (ceea ce eram deja) care se foloseste de toate “darurile” sale pentru a ajuta. Pentru asta era nevoie sa am propriul meu cabinet (intre timp am impreuna cu alte trei colege o Societate Civila Profesionala de Psihologie), sa ma mentin permanent informata cu ultimile studii si cercetarii in domeniu, si sa gasesc acel limbaj apropiat, potrivit pentru fiecare dintre voi….
Dragi ingineri….psihologia este acea tehnologie care construieste si implementeaza mecanisme potrivite pentru ca sistemul sa functioneze optim..
Dragi econmisiti…psihologia este analiza de costuri si beneficii….acea contabilitate in care calculele ar trebui sa iasa cu profit…
Dragi profesori…..psihologia este un act educativ, este procesul de invatare care duce la schimbare…

Dragii mei …cunostiintele voastre de psihologie au ajuns pana la un punct. Pana la acest punct ● ……. De azi in colo puteti deveni curiosi...ca si cum ati avea okii laaarg deschisi.... cat de mult ajutor practic va da psihologia….incredere…dezvoltati incredere!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Eu ma pregatesc sa deven un viitor student la psihologie. O sa incerc la Universitatea din Bucuresdti unde se da examen de admitere din psihologia de a zece-a shi daca nu reushesc, la Titu Maiorescu sunt ca si intrat. Ce facultate atzi absolvit? Ca sa devenitzi hpnoterapeut atzi urmat nishte cursuri de specializare sau tot in cadrul facultatzii atzi invatzt asta.

Anonim spunea...

Mai de mult intr-un articol spuneatzi ceva de nishte sedintze gratuite. Mai este valabila aceasta oferta? Shi eu shi o prietena dea mea suntem interesatzi.

(mickeychoin@yahoo.com)

Andreea spunea...

Ralu,

Sunt tare fericita ca te-am citit. Stiu cat ti-ai dorit profesia aceasta, stiu cate sacrificii te-a costat si ma bucur ca ai reusit. Multa bafta in continuare si abia astept sa te mai citesc!